onsdag 19 september 2007

Svinbra?

Jag har tyvärr inte skrivit så mycket om svensk reklam i denna blogg ännu. Och under en fika med en gammal kursare (som för övrigt fått ett erbjudande från BBDO i Riga STORT JÄVLA GRATTIS!) uppkom tankarna kring det. Vi diskuterade att man är nog hemmablind. Man ser så jävla mycket skit här hemma, medan man sen ser geniala lösningar från utlandet. Men man måste väga in att det som kommer från andra länder är ju bara en promille av vad som görs. Naturligtvis visas geniala svenska lösningar utomlands och de tänker samma sak som vi.

Dessutom handlar branschen om att tycka! Reklam är väldigt subjektivt! Men personligen blir jag rädd när jag läser hyllningarna på Resumé kring HV71s kamapnj som går i Jönköping. Där man driver med att två av spelarna ofta framställs som svin i rinken. Detta tycker jag är skit! Men det är min subjektiva bild, och den har jag rätt till! hahaha…

Inga kommentarer: