torsdag 26 november 2009

Tveksam...

I tidning läser jag att köpcentra i Malmö har det tufft. Jag tror inte det är unikt för just denna stad, men ett vanligt fenomen. Tyvärr tror jag att både att felet ligger hos centrumledning, fastighetsägare och byrårerna. Det är så att ingen vågar göra något nytt utan trampar på i gamla spår. Det räcker inte idag med att slänga in en annons i tidningen eller köpa upp alla bussidor i stan för att folk ska shoppa hos just det köpcentret. Jag är tveksam till sättet kampanjerna kommunicerar.

Liljeholmstorget är ett bra exempel på hur man kan angripa det från ett socialt perspektiv. Jag tror fler skulle behöva se möjligheten med att knyta konsumenten till sig på den social agendan. Varje människa har ett behov att känna sig behövd och att man känner att någon bryr sig. Skapar vi en större transparens i våra varumärken och lyssnar på våra kunder, så skapar vi också fler språkrör för just vårt varumärke. Dessa tankar är ju inget nytt, men det är kanske dags att ta detta på allvar! Sociala medier är just nu en väldigt viktig plattform, vad som gäller om några år kan jag inte sia om nu. Men missar vi tåget nu, så lär vi inte vara med på nästa heller...

Det viktiga för alla företag är att vara effektiva på det vi gör och ha ekonomisk vinst i det. Detta kräver engagemang, nyfikenhet, öppenhet, kunskap och visioner. Ta dig tid att se filmensnutten nedan och fundera på om inte det är dags att förstå vad sociala medier kan göra för dig...

Inga kommentarer: