fredag 24 augusti 2007

Udda men coolt!

Under hela veckan har jag fått reklamutskick från ett nytt kuvertföretag. De försöker etablera sig i branschen som ett företag som har det speciella. Man går ut med att man kan leverera väldigt udda format til kunder för att sticka ut. Ofta har man bara C6, C5, C4 eller brevpåsar att tillgå. Men vid vissa utskick skulle det vara bra med ett udda format som sagt!

Nu har jag varje dag denna vecka fått ett nytt udda kuvert i min brevlåda. Och det sager jag inget om, det uppskattas faktiskt. Men anledningen till detta inlägg är en annan. Det är missen i kommunikationen!!! Jag tappade lusten att gå in och utforska deras produktkatalog redan efter första dagen.

Anledningen är följande;
Jag fick första utskicket som föll mig i smaken. Detta var ett kuvert som hade A3 bredd, men var mycket smalt! Om jag får svära, var det skitcoolt. Jag tänkte direkt att jag skulle beställa ett prov och prisuppgift. Som sagt, in på sidan och slog in måtten på kuvertet.

TILL MIN STORA FÖRVÅNING VAR DETTA ETT FORMAT SOM INTE FANNS I DERAS PRODUKTSORTIMENT!!!!!!!

Hur fan kan man göra en kampanj på udda format, för ett företag som sysslar med udda format och sen inte ha det i sortimentet??????? Skärpning Bong Lab!

Inga kommentarer: