onsdag 6 augusti 2008

Bilkrig!!!!!!!!

Har varit lite tunn sått i sommar med inlägg! Sorry! Men det också så att reklambranschen mer eller mindre sover denna tid av året. Semestrar råder och folk anser inte att det är rätt tid att visa upp sig....

Men nu är jag tillbaka på jobb och fick denna historia av vår Copywriter. Jag tycker det är ganska kul och måste dela med mig av den. Det hela började med att BMW gratulerade Audi till deras vinst som årets bil i SydAfrika 2006. Kan kanske inte låta så farligt? Men man undertecknade annonsen med; från world car of the year 2006.



Audi kunde naturligtvis inte blunda för detta påhopp utan svarade. De gratulerade BMW till world car of the year 2006. Och under tecknade med vinnaren av Le Mans 24hr races 2000–2006. Lite så där småkaxigt eftersom Le Mans räknas som ett av världens tuffaste biltävling.



Plötsligt blandar Subaru sig i kriget och gratulerar både BMW och Audi för deras vinster i vad Subaru kallar skönhetstävling. Dom undertecknar sin annons med vinnaren av vinnaren av världens bästa motor 2006.



Då från ingenstans svarar Bentleys styrelseordförande med denna annons. Här kan jag säga att Bentley klättrade många placeringar på min lista! hahahahah...... Först och främst att en styrelseordförande vågar göra detta, men också ett bilmärke med den överklass stämpel som Bentley har vågar sticka ut hakan så! Detta visar att även ett starkt varumärke kan riska sig och stärka sig genom att våga. Allt behöver inte vara mellow!

Inga kommentarer: